เงื่อนไขการคืนสินค้า
1. สินค้าที่มีปัญหาจากการผลิต หรือเกิดความเสียหายที่ไม่ได้เกิดจากการใช้งานผิดวิธี สามารถเปลี่ยนสินค้าใหม่ได้ภายใน 7 วันนับจากวันที่ลูกค้าได้รับสินค้า โดยสินค้าที่นำมาเปลี่ยนต้องอยู่ในสภาพสมบูรณ์ พร้อมกล่องและอุปกรณ์ครบถ้วน
2. ในกรณีที่ลูกค้าไม่ต้องการเปลี่ยนสินค้า แต่ต้องการคืนเงินแทน บริษัทจะดำเนินการคืนเงินภายใน 15 วันทำการ นับจากวันที่สินค้าถูกส่งกลับและผ่านการตรวจสอบจากเจ้าหน้าที่ ทั้งนี้ การคืนเงินจะดำเนินการผ่านช่องทางเดียวกับที่ลูกค้าใช้ชำระเงิน
3. บริษัทไม่รับเปลี่ยนหรือคืนสินค้าในกรณีที่ลูกค้าเปลี่ยนใจ ไม่พอใจในสินค้า หรือสั่งซื้อผิดพลาด รวมถึงสินค้าที่ไม่มีอาการเสียหายจากการผลิต
4. หากบริษัทจัดส่งสินค้าผิดรุ่น ผิดสี หรือไม่ตรงตามรายการสั่งซื้อ ลูกค้าต้องแจ้งปัญหาภายใน 7 วันหลังจากได้รับสินค้า โดยสินค้าต้องอยู่ในสภาพสมบูรณ์ พร้อมอุปกรณ์ครบถ้วน บริษัทจะเป็นผู้รับผิดชอบค่าจัดส่งในการเปลี่ยนสินค้าให้ใหม่
5. ในกรณีที่ทางบริษัทมีการจัดส่งสินค้าผิด หรือ สินค้าผิดสี ผิดรุ่น ไม่ตรงตามรายการสั่งซื้อ สินค้าที่ต้องการคืน ต้องอยู่สภาพสมบูรณ์ อุปกรณ์ทุกอย่าง ต้องครบตามที่จัดส่งไป
6. สินค้าประเภท Software ไม่สามารถเปลี่ยนหรือคืนเงินได้ทุกกรณี
7. หากสินค้ามีปัญหาหลังจาก 7 วันนับจากวันที่ได้รับสินค้า ลูกค้าจะไม่สามารถเปลี่ยนสินค้าใหม่ได้ทันที แต่สามารถส่งเคลมผ่านศูนย์บริการของ Dell โดยใช้บริการ Onsite Service ติดต่อหมายเลข 02-670-7252″
8. อาการเสียหายของสินค้าที่ไม่อยู่ในเงื่อนไขการรับประกันภายใต้เงื่อนไขการรับประกันของ Dell ได้แก่ ชำรุด, แตก, หัก, บุบ, ไหม้, ปิ่น, งอ, เบี้ยว, ร้าว, ทะลุ, มีรอยขีดขูดที่แผงวงจร หรือ อุปกรณ์บางส่วนหลุดหายไป ถือว่าสิ้นสุดการรับประกัน
9. สินค้าที่มีสภาพชำรุดเสียหายเนื่องจากอุบัติเหตุ ภัยธรรมชาติ เช่น น้ำท่วม, ไฟไหม้, ฟ้าผ่า, แผ่นดินไหว เป็นต้น จะไม่อยู่ภายใต้เงื่อนไขการรับประกันของ Dell
10. สินค้าที่มีสภาพผิดปกติซึ่งไม่ควรเกิดขึ้นเอง หรือเกิดจากการเก็บรักษาไม่ถูกต้อง เช่น มีคราบกาว, คราบออกไซด์, คราบน้ำ, คราบมูลสัตว์, มีรอยสนิม, มีรอยขีดข่วน, แผงวงจรมีลายวงจรขาด, เป็นต้น ถือว่าสิ้นสุดการรับประกัน
11. สินค้าประเภทแลปทอป ที่มี Office ติดตั้งมาให้และมีการลงทะเบียนไปแล้ว ไม่สามารถคืนได้ทุกกรณี
Return and Refund Policy
1. Products that have manufacturing defects or sustain damage not caused by improper use may be exchanged for a new item within 7 days from the date of receipt. The returned product must be in its original condition, including packaging and all accessories.
2. If the customer prefers a refund instead of an exchange, the refund will be processed within 15 business days after the returned product is received and inspected. Refunds will be issued through the same payment method used during purchase.
3. The company does not accept returns or exchanges for reasons such as a change of mind, dissatisfaction with the product, incorrect orders made by the customer, or products that do not have manufacturing defects.
4. If the company ships the wrong model, color, or an item that does not match the order, the customer must notify us within 7 days of receiving the product. The product must be in its original condition with all accessories intact. The company will cover the shipping cost for the replacement.
5. In the case of incorrect product shipments (wrong model, color, or product mismatch), the returned item must be in its original condition with all accessories included.
6. Software products cannot be returned or refunded under any circumstances.
7. If a product develops issues after 7 days from the date of receipt, it will not be eligible for an immediate exchange. Instead, the customer must claim warranty service through Dell’s Onsite Service by contacting 02-670-7252.
8. Damages that are not covered under Dell’s warranty include physical damage such as breakage, cracks, burns, bending, deformation, deep scratches on the circuit board, or missing components. Such cases will be considered warranty-void.
9. Products damaged due to accidents or natural disasters (e.g., floods, fires, lightning strikes, earthquakes) will not be covered under Dell’s warranty.
10. Products that exhibit abnormal conditions due to improper storage, such as adhesive residue, oxidation, water stains, animal waste, rust, deep scratches, or damaged circuit traces, will be considered warranty-void.
11. Laptops that come pre-installed with Microsoft Office and have been registered cannot be returned under any circumstances.